טיפים להצלחת הגמילה בגן הילדים. העקרונות והכללים לתהליך בגן
איסף מידע על הרטבה, התייחסות הילד למצב והתערבות הורית. כדי להתערב צריך תחילה לאסוף מידע על המצב
קראו על המאפיינים של חרדת אסלה, מה יחסו של הילד למצב ומה ההתערבות ההורית
מי הילדים המגלים חרדה, מה הגורמים ומהם שיטות ההתערבות המקובלות
הילד ב-4-5 ועדיין אינו מנגב לבד.איך אפשר לקדם עצמאות היגנה בגיל הרך
את כבר בגמילה והילד במקום אחר ? מה יעבוד ?
איך יודעים שהילד מוכן לגמילה מחיתול בלילה ? על הסימנים שמעידים שהגיע הזמן להתחיל
אין נורמות לכל דבר. יש השפעה של תרבות ודרישות בבית. אימהות משתפות על דרישות והצלחות
מה הסימנים שמראים שהילד יגמל בטבעיות ומתי מומלץ להתחיל
הילד נוטה לפספס ? הילדה סובלת מאדמומיות בפות ? מה השיקולים בזמן המקלחת
מגוון הסיבות לתופעה והמענה המתאים
הילד מתאפק בגן ועושה רק בבית ? על התופעה והמענה
מהי גמילה הדרגתית ממוצץ, למי מתאימה ואיך מיושמת
זמנים, תקופות וסימנים לזמן המתאים לגמילה
המלצות על מגוון ספרי גמילה ממוצץ
גמילה מחיתולים אינו תהליך פשוט. מה שעבד עם האח הגדול לא בהכרח יעבוד עם השני. אם הראשון נגמל מהר לא בטוח שהשני יהיה מהיר כמוהו. אז מה מומלץ לעשות ?
להתחיל שהילד מוכן רגשית ושהמשפחה פנויה לתהליך.
לשלב עזרים ותמריצים שונים (קריאת ספרים, קניית תחתונים, ואפליקציות משחק).
לייצר הרגלים קבועים – בכל מעבר הולכים לשרותים (כשקמים בבוקר, כשחוזרים מהגן, לפני שיושבים לאכול, לפני השינה), גם אם הילד אומר שאין לו.
לדבר עם צוות הגן לעדכן על הגמילה וליצור מקסימום שיתוף פעולה והתאמה בתהליך והגישה.
להיות עקביים בין הורים ולא לוותר למרות הפספוסים.
לפרגן לילד על הצלחות ולאפשר לפחות בהתחלה פרסים על הצלחות.
להעזר באפליקציות, אנשי מקצוע וצוות הגן לטיפים והנחיות נוספות.
זכרו שמדובר בתהליך, יהיו ימים טובים יותר ופחות.