טודלרס

התפתחות גיל שנתיים ותשעה חודשים

הפעוט בן 32 חודשים ? קראי על התפתחות בגיל שנתיים פלוס

הפעוט כבר כמעט בן שלוש. למרות שבגיל הזה פעוטות רבים עדיין מאוד נמרצים ואנרגתיים, קבוצה מסויימת של פעוטות כבר מתחילים בגיל הזה להיות קצת יותר קלים לניהול. לעיתים הם פחות מתרוצצים ממקום למקום, יכולים להעסיק את עצמם יותר במשחק אחד לאורך זמן, לאכול בצורה יותר ארוכה ולתת גם לכם לאכול ברוגע.

אין ספק שעדיין גיל שנתיים מזמן אתגרים רבים. הפעוט חוקר את סביבתו ומעוניין לשלוט בה, הוא זקוק להרבה גבולות והטרמות ופעמים רבות אינו מקשיב, מתקשה לשאת תסכול כשאינו מקבל מה שרוצה ופורץ בבכי.  הרבה פעמים ילדים בגיל שנתיים חושבים שהם הבוס. כבר בגיל זה חשוב להבהיר להם מה הם יכולים לקבוע ולבקש ומה ההורה קובע. אם בגיל שנתיים לא תעשו זאת, נושא הגבולות והמשמעת יחמיר בגיל מאוחר יותר. פעוט צריך לדעת לדוגמא שהוא יכול לבחור משניים שלוש אפשרויות מה לובש או במה משחק אבל הוא לא מחליט מתי נכנס למקלחת או הולך לישון.

כבר בגיל הזה מומלץ לעודד את הילד לדיבור מנומס. במקום לשמוע את המשפט "אמא, בואי" ופשוט לבוא, ללבקש מהפעוט להתרגל להגיד "אמא, בואי, בבקשה".

בגיל שנתיים אך קרוב יותר לגיל שלוש, המיומנויות המוטוריות הולכות ומשתפות. פעוטות לומדים להתנסות במתקני משחקים, לרוץ, לטפס, לשחק בכדור וכמובן להנות מכל השתלוללות טובה.

הילד מראה חוסר עניין למשחקים שקטים ליד שולחן ? זאת בדיוק הסיבה לא לוותר עליהם. לאחר זמן תנועה והשתוללות, ודאו שיש זמן של משחק שקט בבית. אשפרו לילד להתנסות מדי שבוע בהרכבת פזאלים של 3-4 ויותר, השחלת חרוזים גדולים ובינוניים, שרבוט בדף, הדבקת מדבקות. בקשו מהילד להקשיב להוראה קצרה כלשהי (להדביק את המדבקות בתוך הבלונים. מומלץ לקרוא להם סיפורים קצרים כהרגל (להשאיל מהספריה הציבורית) . עוד מומלץ לשאול אותם שאלות קצרות (כמו מי, איפה, כמה). כל הפעילויות האלו יכינו אותם לדרישות מובנות יותר בהמשך. ילדים שאינם מתנסים בהם בבית פעמים רבים גם מתקשים לשבת ולהתנסות בהם בגן. לא חייבים לשבת כל יום עם ילד על פעילות שקטה אך מומלץ למצוא זמן פעמים בשבוע לפעילות מעשירה כלשהי שמהווה זמן איכות עם הפעוט.