פעוטות בגיל שנתיים מתנסים במגוון פעילויות מוטוריקה עדינה. הם מכניסים פטריות משחק ללוח חורים, בונים מקוביות, משרבטים, צובעים עם מכחולים, מדביקחם מדבקות, משחילים חרוזים, משחקים בבצק משחק בהשגחה, מעברים חפצים קטנים מכלי לכלי ובעיקר נהנים מההתנסות בחומרים.
התפתחות מוטוריקה עדינה בגיל שנתיים כוללת התנסויות חוזרות ופיתוח הדרגתי של המיומנויות הבאות: תנועת כלליות של הברשת שער עם מברשת שיער תנועות כלליות של הברשת שיניים עם מברשת שיניים לתינוקות הורדת תחתונים ומכנסים עם גומי פתיחת ברז בתנועה אנכית ושטיפת ידיים בהנחית מבוגר. בניה מקוביות (לפחות 4 קוביות לגובה). ויסות מהירות הנחה וארגון מיקום הקוביה. יכולת אחיזת טוש וצבע באחיזת אצבעות (מעבר מאחיזת אגרוף לאחיזה הממוקמת יותר לכיון האצבעות לקראת גיל שנתים וחצי – שלוש). יכולת ראשונית לעבודה עם בצק, לרדד, לשטח, ליצור נחשים לאחר הדגמות והתנסות חוזרת בגן או בבית. שפיכת או העברת מעט מים מכוס לכוס כמשחק שימוש בכפית לאכילה.
התפתחות המיומנויות המוטוריות העדינות הם תוצאה של הבשלה מוטורית והתנסות. אפשרו לפעוט להשתתף בפעילות צביעה, שרבוט, השחלה, משחק באטבים, פינצטות גדולות ועוד על מנת לפתח את יכולות האחיזה והתנועה העדינה באצבעות.